Is er leven na de trein? – II

Is er leven na de trein? – II

De scooter valt dus vooralsnog af, en de trein wil ik nog steeds boycotten. Wat blijft er dan nog over? Onlangs las ik dat een Engelse jongen had uitgevogeld dat hij vanuit de ene naar de andere uithoek van Engeland het beste met het vliegtuig via Berlijn kon reizen; de trein was nl. duurder. Aan die mogelijkheid had ik eerlijk gezegd nog niet gedacht.

Ik ben dan ook gaan zoeken naar een goede busverbinding. Flixbus heeft helaas nog geen lijntje geopend tussen Amersfoort en Tilburg, maar na wat speurwerk kwam ik uit bij de Goed Bezig Bus (lijn 401) van Arriva tussen Utrecht en Breda. In deze bus kan ik voor 12 euro een dagkaartje kopen dat ook geldig is voor de bus vanaf Breda naar Baarle-Nassau. In Baarle-Hertog is de shag nl. net zo duur (of goedkoop!) als in Poppel-Grens.

Nou moet ik alleen nog uitzoeken hoe ik het beste bij de Jaarbeurs in Utrecht kan komen. Dat zal uiteindelijk wel een snelbus worden, denk ik, want een vliegtuig zit er op dat traject volgens mij helaas niet in…

Als ik met die snelbus voor iets minder dan een tientje heen en weer zou kunnen rijden, dan zou de gehele reis van Amersfoort naar Baarle-Nassau en terug mij iets meer dan 20 euro gaan kosten. Met een dergelijk bedrag ben ik zeer tevreden. Met de aankoop van de eerste slof shag ben ik dan al bijna uit de kosten. De rest is puur voordeel.

Ik ben dus nog niet helemaal klaar met de reisplanning, maar toch weet ik nu al vrijwel zeker dat de gehele reis een dikke drie uur gaat duren. Tsja, met een dergelijke reistijd is het helaas niet geheel ondenkbaar dat ik op de heen- of de terugweg ergens tussen Utrecht en Breda (of omgekeerd) misschien eens last zou kunnen krijgen van hoge nood. Of misschien ook wel niet.

Wordt vervolgd

(Aantal stemmen: 1 | Gemiddeld: 5,00 van 5)
Loading...
Reageren is niet mogelijk.